indonesia2024.reismee.nl

Balinese kookles en Monkey Forest Ubud

Na een nacht met regen en onweer vanochtend om 6:40 opgestaan. Na wat opfrissen om 7:10 uur aan het ontbijt, op het balkon van restaurant met uitzicht op zwembad, de sawa en het bos voor ons. We doen het vanochtend rustig aan met het ontbijt, we houden het allebei bij 1 warm gerecht, nasi goreng. Maar wat fruit, cake en cappuccino gaat er natuurlijk ook in. De cappuccino wenst Ed een goede morgen, en de tweede cappuccino maakt de liefde tussen Angelina en Ed evident. Zie foto’s! Echt een hotel met gevoel voor finesse!. Om 8:20 worden we opgehaald voor onze eerste activiteit, een bezoek aan een locale markt ter voorbereiding op onze kookles later die ochtend. We worden rondgeleid en krijgen een demonstratie van allerlei locale groenten, fruit en kruiden.

Rond een uur of 10 komen we op de locatie van onze Balinese kookles. Met een gezelschap van 3 Duitsers, 2 Fransen, 2 Engelsen, 3 Italianen en wij 2 Hollanders worden we ingewijd in de Balinese keuken. We moeten hard werken en maken diverse gerechten: Gado Gado, Tempe Manis, Pepes Ikan, Jukut Urab, Kare Ayam en Saté Lillit. De les is fun en rond 11:30 uur mogen we de zelfbereide maaltijd nuttigen. Heerlijk! Tegen 13.00 uur zijn we terug bij het hotel en nemen een welverdiende duik in het 30 meter lange zwembad. Ed trekt nog 20 baantjes om de calorieën in bedwang te houden.

Na een douche lopen we tegen 15 uur naar Monkey Forest. Na een tussenstop om Autan te kopen kunnen we tegen betaling van maar liefst 160.000 Rupiah ( 10 Euro, 5 Euro per persoon) het apenbos in. Een echte aanrader! We zijn er niet alleen getuige van vele honderden apen, maar ook een traditionele Balinese crematie met begeleidende muziek en een natuur die aan het oerwoud in de film Avatar doet denken. De apen zijn soms hilarisch, en we zien hoe een jurk door een aap wordt kapot getrokken en een oorbel door een aap wordt veroverd van een Japanse. Die probeert tevergeefs de oorbel terug te krijgen, maar krijgt alleen een dikke grijns van de aap terug en een pets op haar hand.

Na het apenbos terug naar het hotel, met een tussenstop voor een drankje en het kopen van een blouse voor Angelina. ’s Avond eten we weer in het hotel, Angelina Soto Ayam en Mie Goreng, Ed Tom Yung Gong en Seafood Laksa. We sluiten de dag af in onze Bisma Suite, met nog een biertje en wijntje. Morgen naar…..Munduk, richting Noord West Bali,

Af

Prachtig reisverslag. Ik ben apetrots op jullie !