indonesia2024.reismee.nl

Onze kennismaking met Ubud

Na een goede nachtrust in onze prachtige Balinese suite zitten wij om 7.00 uur aan de ontbijttafel In het restaurant met uitzicht op de prachtige natuur. We krijgen een Balinees ontbijt:

Ed gaat voor de nasi goreng met een ei. Angelina kiest voor de Bubuh Tepeng (Balinese rijstepap) die ze jaren niet meer gegeten heeft. Verder bestellen we Gado Gado en Tahu Telor. Na dit heerlijke begin van de dag verkennen we de omgeving van het hotel en maken een mooie wandeling over het terrein.

Vervolgens heeft Ed uitgezocht hoe we naar de Telkomsel winkel in Ubud konden lopen. Dus we gingen op pad om een e-sim aan te schaffen. Tijdens het wandelen steeg de temperatuur snel waardoor het snel erg warm was geworden. Tot overmaat van ramp kwamen we bij de winkel die Ed had uitgestippeld en vertelden ze daar dat we naar een andere winkel moesten een half uur verderop. Daar aangekomen bleek ook deze niet de juiste winkel te zijn. Mede omdat het zo warm was, besloten wij om toch dan maar voor een gewone e-sim met 50GB data aan te schaffen voor 250.000 IDR per stuk. Uiteindelijk zijn we blij dat we deze keus hebben gemaakt en gingen wij blij weer richting hotel.

Onderweg bij Casa Luna een lunch genuttigd. Ed koos voor de Balinese Paella zonder vis en Angelina voor de Nasi campur Casa Luna.

In de namiddag hebben we nog gezwommen en wat ontspannen. Tot Ed rond 21.00 uur toch nog honger kreeg. We hebben toen in restaurant een Soto ayam samen gedeeld en Ed heeft nog een prortie bebek goreng gegeten.

Daarna slapen want morgen worden we vroeg opgehaald.